Γιάννης Κουτσούκος

Ιουλίου 21, 2012

Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Γιάννη Κουτσούκου ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ BΑΣΙΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Filed under: Θεολογία — Γιάννης Κουτσούκος @ 9:49 μμ

Με κωδικό ISBN 978-960-93-4289-6 κυκλοφόρησε το βιβλίο του Γιαννη Κουτσούκου  ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ BΑΣΙΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ.Η έκδοση αυτή αποτελεί ένα μέρος της γενικότερης έρευνας με σκοπό την συγγραφή της ιστορίας της ιδιαίτερης πατρίδας του γράφοντα. Δεν έχει κερδοσκοπικό ή εμπορικό χαρακτήρα. Κυκλοφορεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων με προέχοντα σκοπό την ανταλλαγή απόψεων με ειδικούς επιστήμονες προκειμένου να διευκολυνθεί η επιστημονική έρευνα για τον Ναό της Ζωοδόχου Πηγής.

 https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=9a36da9ff7&view=att&th=138ab0448503c73b&attid=0.1&disp=inline&realattid=file0&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8BKhXujOxPKWXmYwrANCxd&sadet=1342899061605&sads=BUn6hh609oev1miqovoVpsg25ukο

Στο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής, στο όρος Τρίκορφο (αρχαία ονομασία Τρητός), στον Άγιο Βασίλειο Κορινθίας, στο νότιο τοίχο του αψιδωτού ναού, που βρίσκεται μέσα στο σπήλαιο, υπάρχουν κεντρικές τοιχογραφίες με θέματα από την Αποκάλυψη του Ιωάννη (επονομαζόμενες και τοιχογραφίες του «πάσα πνοή» ή τοιχογραφίες «των αίνων»). Επίσης, σε τμήμα της αψιδωτής οροφής κοντά στο νότιο τοίχο έχουν διασωθεί και μεμονωμένες τοιχογραφίες από την Καινή και την Παλαιά Διαθήκη.

Οι τοιχογραφίες στο νότιο τοίχο του ναού, χωρίς να περιέχουν όλο τον κύκλο της Αποκάλυψης, αποτελούνται από τον κεντρικό πυρήνα και από ένα ενιαίο δευτερεύον επεισόδιο. Στο κεντρικό πυρήνα παριστάνεται ο ένθρονος Χριστός μέσα σε άκτιστη δόξα, με τα σύμβολα των τεσσάρων ευαγγελιστών γύρω του. Περιμετρικά του θρόνου εικονίζονται οι επτά άγγελοι της Αποκάλυψης μαζί με τα σύμβολα των 24 Πρεσβυτέρων (δύο κύκλοι-στεφάνια) και από ένα Χερουβείμ και ένα Σεραφείμ.Κάτω από τον εικονογραφικό κύκλο του ένθρονου Χριστού, σε ένα ενιαίο δευτερεύον επεισόδιο συνυπάρχουν στην ίδια τοιχογραφία το «άνοιγμα των επτά σφραγίδων» και το «άνοιγμα του φρέατος της αβύσσου» της Αποκάλυψης.Κάτω δεξιά ο εικονογράφος έχει απεικονίσει με λαϊκή νοοτροπία και υποκειμενική καλλιτεχνική αντίληψη σκηνές από το ανθρώπινο, ζωικό και φυτικό βασίλειο, οι οποίες συναντώνται και σε τοιχογραφίες του «πάσα πνοή». Στις σκηνές αυτές υπάρχει και απεικόνιση τερατογονίας υπό μορφή σκιάποδος, στερνόφθαλμου και κένταυρου, η οποία συναντάται, επίσης, σε τοιχογραφίες του «πάσα πνοή». Η εικονογράφηση των τεσσάρων ίππων της Αποκάλυψης και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα των μορφών, εκφράζει την αγωνία και την απελπισία από το «άνοιγμα των επτά σφραγίδων»της Αποκάλυψης του Ιωάννου.

 


 



 

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: